교재, 기타

Ads-TV(parent) / Rolling Papers

▣ 어른들을 대상으로 한 광고

해외마약퇴치켐페인 탐방ANTI-DRUG TV 켐페인

이 자료들은 미국내 가정에 어른들과 청소년들을 대상으로 약물 오남용 방지를 위해 제작된 광고로서,ONDCP (약물통제정책국)산하 National Youth Anti-Drug Media Campaign에서 텔레비젼용으로 제작되었음.

TV 광고에 대하여 1998년, 백악관내 약물통제정책국은 2당의 전폭적인 회의를 통한 지지에 힘입어 어린이들이 약물로부터자유롭게 하도록 권하기 위해 솔선수범을 보이기로 했다.
켐페인의 주된 대상은 9-18세의 상처받기 쉬운 미성숙한 청소년들과 그들의 부모들과, 젊은이들의 선택에 영향을 미치는 다른 성인들이다.
모든 경제와 문화적 범주안에서 주제를 이끌어내기 위해 켐페인은 현대적인 통신기술(광고에서 공공기관에서 활용하는 매체까지)과 가능한 모든 공간(텔레비젼 프로그램에서 방과후 활동까지)을 사용하여 젊은이들이 불법적인 약의 남용을 자제하도록 교육한다. 또한 켐페인은 시민, 비영리 기관, 신념을 가진 집단 그리고 개인의 협력을 통해 학교와 일터, 그리고 활동속에서 약물을 금지하기 위한 노력에  동참한다.

  

TV Public Service Announcement
Rolling Papers

We are in the rec room of a suburban house. A boy is hanging out with a bunch of his friends, listening to music, playing video games, etc.
One of his friends tells him, "Yo Quincy, why don't you bring out that weed man".
He brings out a box that looks like it holds some tapes and CDs. He slides back the cover and there is nothing there. He searches the box and says, " It's gone". His pack of rolling papers, however, is still there. He picks them up and notices something.
In a close up his fingers slip out the top rolling paper뾲here is something written on it. It reads, "We need to talk뾏om"
He is embarrassed in front of his friends. He's busted and there is a look of fear on his face.
We hear the VO: If you know your kid is smoking pot find a way to take action. Get tough, Get creative, just get through.
We see a final image of the kid on his own, reflecting뾞 moment of solace.
SUPER: Action: The Anti-Drug.
theantidrug.com
800.788.2800
 

이전글 마약 ZERO! 건강과 미래를 지키는 약속
다음글 일본어 회화